Opret reklamation


Skulle du mod forventning have fået leveret et defekt eller et forkert produkt, skal du oprette din reklamation her.

Indtast dit ordrenummer samt e-mail og klik "Hent".

Ordre nummer:
Mailadresse:


Vælg produkt

Her ser du de produkter, som du har bestilt på det ordrenummer. Vælg de(t) produkt(er) og evt. antal, som din reklamation vedrører. Klik "Videre".

Din printer

Oplys venligst, hvilken printer produktet er købt til. Du kan enten benytte vores "Vælg printer"-funktion eller manuelt indtaste printermærke, serie og model i det tomme felt. Er du kontokunde, kan du vælge fra ”Mine printere”.

 

Vælg printer

Vælg mærke
Vælg serie
Vælg model
Printermærke, serie og model

De mest almindelige Brother fejl:

VIGTIG INFORMATION!

 

Læs dette før du forsætter med reklamationen.

 

Langt de flest reklamationer på Brother patroner skyldes én af disse to nedenstående problemer og dem kan du selv løse med det samme.

 

  1. Printeren melder at patronen er tom selvom jeg har udskiftet den.
  2. Patron er alt for lille og passer slet ikke til min printer.

 

 

1.  Printeren melder at patronen er tom selvom jeg har udskiftet den?

 

Dette er ikke en fejl på patronen.

 

Det skyldes, at printeren ikke har registreret, at patronen er blevet udskiftet. Printeren tror altså, at den gamle patron stadigvæk sidder i og melder derfor, at den skal udskiftes. Et godt tip til at undgå dette er, ALTID at have din printer tændt, når du skifter patroner i den. Så er den ”vågen” og registrerer udskiftningen.

 

Hvordan løser jeg det, hvis det alligevel er sket for mig?

 

Problemet løses ved at nulstille tælleren i printeren. Da der er forskellige fremgangsmåder for hver printer, vi har lavet guides til de fleste modeller. Har vi en guide til din printer, vil du kunne se den herunder. Følg den og du vil kunne printer igen lige bagefter.

 

Vi har desværre ikke vejledninger til alle printere men tilføjer løbende. Er der ikke nogen vejledning til netop din printer, kan du næsten altid finde den på nettet / youtube.

Du skal søge på reset toner efterfulgt af printermærke, serie og model.

F.eks. ”Reset toner Brother DCP 9040 CN”

Finder du en vejledning, som vi ikke har, hører vi meget gerne fra dig, så vi kan tilføje den, så andre kunder kan få glæde af den. Du kan sende den til info@billyblaek.dk

På forhånd tak J

Finder du ikke vejledning / video til din printer, eller vil du bare gerne have vores hjælp, skal vi bede dig fortsætte med oprettelsen af denne reklamation.

 

2. Patron er alt for lille og passer slet ikke til min printer

 

Den enhed du tager ud af printeren, består at to delenheder. Tonerpatron (indeholder pulver) og en tromle (overfører pulveret til papiret). Husk altid at skille tonerpatron og tromle fra hinanden, når du har taget enheden ud af printeren og udskift kun den del, som skal skiftes. I langt de fleste tilfælde vil du skulle forsætte med at bruge den ene af dem, da de ikke slides lige hurtigt.

 

Eksempel: Tonerpatron til monokrom laser model MFC - 7840W

Eksempel: Tonerpatroner til farvelaser model MFC - 9840W (fire farver)


Eksempel: Tromle til monokrom laser model MFC - 7840W


Eksempel: Tromle til farvelaser model MFC - 9840W (fire farver)


Sådan isættes en tonerpatronen og tromleenheden


Eksempel: Isætning af tonerpatron i tromleenheden til monokrom laser model MFC - 7840W


Eksempel: Isætning af tonerpatroner i tromlen til farvelaser model MFC - 9840CDW

Generel hjælp / info om hvad forskellen på en toner og en tromle er, og hvordan de udskiftes.


Hvad er forskellen på tonerpatron og tromleenhed?

Tonerpatron og tromleenhed er forskellige forbrugsvarer. De anvendes i Brother-printere, og printerne kræver begge forbrugsvarer.  

 

Hvad er en tonerpatron?

Tonerpatronen indeholder pulver (toner), der anvendes til at skabe tekst og billeder mv. Du er nødt til at udskifte tonerpatronen, når toneren er ved at løbe tør eller udskriftskvaliteten bliver dårlig på grund af forringelse af toneren.  

 

Hvad er en tromle?

 Tromlen overfører toneren til papiret. Laserprinteren sætter toner på valsen, kaldet "Den lysfølsomme tromle", inden i tromlen, og udskriver derefter tekst og billeder mv. ved at binde toneren på papiret ved hjælp af varme og tryk.

 

For at holde en god udskriftskvalitet, registrerer printeren automatisk en forringelse af tromlens kvalitet. Hvis printeren viser "Udskift tromle", skal du udskifte tromlen.

 

Hvis toneren løber tør eller tromlens levetid er udløbet, adskilles tonerpatronen og tromleenheden og den opbrugte del udskiftes. Det er ikke nødvendigt at udskifte begge dele, hvis printeren viser, at kun den ene del skal udskiftes. 

 

 

Tilbage til forrige trin

Produktets modelbetegnelse

Indtast venligst produktets modelbetegnelse. Det er vigtigt, at du oplyser den modelbetegnelse, som står på selve produktet, og ikke den modelbetegnelse, som står på følgesedlen eller fakturaen. Modelbetegnelsen er typisk de tal og bogstaver, som står med størst skrift på produktet, for eksempel B326K, CLI8BK eller HE-CB540A.


Vælg venligst om produktet er defekt eller om du har fået leveret et forkert produkt.

Tilbage til forrige trin

Fejlleverance / Fejlbestilling

Oplys venligst om emballagen er brudt, og om produktet er forsøgt anvendt.





Tilføj evt. en kommentar
Tilbage til forrige trin

Produktets emballage

Venligst angiv, hvordan selve produktkassen ser ud.

(Klik evt. på billederne for at se dem i stor størrelse.)

Indtast venligst produktets batch-nr. (står på selve patronen)
batchnr guide
Tilbage til forrige trin

Produktfejl

Venligst angiv, hvad der er galt med produktet.

Download, udskriv, scan og upload vores testside Download testside
Upload vores testside
Tilbage til forrige trin

Informationer

Kig venligst dine informationer igennem og godkend dem.